Jedna třída, jedna parta - tak zní heslo naší třídy 1. A. V září jsme se sešli ve školních lavicích a hned jsme se domluvili, že si budeme navzájem pomáhat. Plánovali jsme, jak se budeme učit a přitom jezdit na výlety, do divadel nebo jinak společně objevovat svět. Tento školní rok se ale v mnohém od předešlých roků lišil. Od začátku byl poznamenán koronavirovou epidemií, která s sebou přinesla mnohá nařízení a omezení. Po krátkém pobytu ve školních lavicích jsme se i my prvňáčci museli vzdělávat online. Začali jsme využívat počítače nejen ke hrám, ale také k výuce.
Nejmladší ročník mající informatiku, páťáci, se učí používat program Malování. Zkusili jsme vystínovat druh ovoce - hrušku. Děti si procvičily ovládání jednotlivých nástrojů v tomto programu, prostorovou představivost, pečlivou práci s myší.
Nové pololetí se nám rozběhlo, a ačkoliv je hodně jiné a zcela netradiční, nenecháme se připravit o všechno, co tradiční je… a jednou z takových příjemných tradic je i únorová výroba masopustních masek a s tím spojený třídní karneval. Vyrobit masku přece dokážeme i doma! A když nás prozatím nepustí do třídy, proč si neudělat online masopust!
Děti ze 4. A při výuce vlastivědy a přírodovědy k zápisu do sešitu využívají myšlenkové mapy. Co to vlastně je? A proč to děláme?
Myšlenková mapa je grafické uspořádání učiva nebo našich myšlenek pomocí klíčových slov, která jsou navíc doplněná obrázky. Pomáhají nám k tvoření nových nápadů, k lepšímu chápaní a také výrazně podporují naši paměť.
V minulých hodinách literatury jsme si s šestými a osmými ročníky připomněli, co je to pověst, jak ji poznáme a co je pro tento literární útvar typické. Pověsti patří k nejstarším příběhům, které si lidé předávali ústně a později i písemně a které obsahují nějaký prvek tajemna, mohou v nich vystupovat nadpřirozené bytosti nebo i kouzla. Důležité ale je, že pověst nás vždycky nějakou historickou reálií zavádí buď na skutečné místo, do skutečné doby a nebo nám představuje skutečnou historickou osobu. A tohle všechno měly děti za úkol použít a využít.
Darovat někomu srdce, to je opravdu důležitý krok, který je potřeba předem rozmyslet. Srdce je symbolem lásky a pokud se rozhodneme ho někomu darovat, vyjadřujeme tím své nejhlubší city. K tomu jsme využili svátek sv. Valentýna, kdy žáci 7.A vyrobili v rámci výtvarné výchovy mozaiková srdce pro své blízké a zde malá ukázka jejich tvorby.
Ani 4.B při svém distančním vzdělávání nezahálí. Jednalo se o pokus - "Větvičky v zimě." - Je možné probudit přírodu v zimě? Co myslíte? Zde jsou některé ukázky z našich pokusů.