V sedmé třídě v hodinách češtiny probíráme slova kolem dokola. Jak se do našeho jazyka dostala, způsoby tvoření nových nebo co se stane, když složíme dvě slova dohromady.
Abychom si zpestřili on-line hodiny, bavili jsme se vytvářením příběhů. Ale podmínkou pro splnění zadání bylo využít co nejvíce slov složených. Díky tomu vznikla spousta příběhů, u nichž se můžete krátce zastavit z dennodenního kolotoče, odpočinout si a zkusit najít všechny složeniny v textech našich žáků. Věděli jste, že existují i hybridní složeniny?
I na dálku a online si hrajeme s různými možnostmi a úkoly ve výtvarné výchově. Žáci 8.B měli například v únoru za úkol vytvořit fotografii, která bude obsahovat nějaký optický klam využívající perspektivu. Nejen, že si připomněli tímhle úkolem učivo matematiky, fyziky a přírodopisu (perspektiva jsou přece sbíhající se přímky a optický klam pracuje s klamavým vnímáním prostředí pomocí oka, které přenáší do mozku vjemy, jež nás snadno dovedou ošálit), ale hlavně se pobavili!
Naši druháci začali v rámci českého jazyka rýmovat. Inspiroval je Neználek se svými rýmy. Nejprve jsme zkoušeli na tabuli spojit různá slova, aby se nám rýmovala a nakonec jsme se s odhodláním pustili do celé básničky. Výsledek posuďte sami.
Úvaha je jedno z témat, které se určitě objeví deváťákům u přijímacích zkoušek na střední školy. Nejspíš ji budou muset rozpoznat mezi ostatními texty. Opakujeme právě v on-line hodinách, jak úvaha vypadá, její charakteristické znaky, rozdíly mezi ní a výkladem. A pokud žáci proplují až k maturitě, zajisté bude i maturitní slohovou prací. Snažíme se společně tedy nastínit, co by mohly úvahy obsahovat, podívat se na jednu věc z různých úhlů pohledu a konečně je i stvořit. Vše jsme zvládli během části jedné on-line hodiny. Ve skupinách se museli žáci domluvit a krátké zamyšlení sepsat.
Dnes naposled představujeme ohlédnutí za vánočními svátky prostřednictvím popisu vánočních dárků našich žáků.
Opět můžete zkusit hádat, jaké vánoční dárky dostaly některé děti pod stromečkem. Posuďte, jak se podařilo popsat nějaký předmět tak, abychom podle popisu daný předmět bezpečně poznali.
Díky bráškům třeťáčkům jsme si dobře pamatovali postup a rádi jsme ho sdíleli se spolužáky. Vyrazili jsme do mrazivého počasí a s vykulenýma očima jsme sledovali sopku chrlící čokoládu. Měli jsme radost, jak se nám pokus podařil. Těšíme se na další sdílené aktivitky našich starších. 1.C
V hodinách prvouky jsme se dozvěděli plno zajímavostí o neživé přírodě. Naším úkolem bylo prozkoumat vlastnosti některých látek, a proto jsme se doma na chvíli proměnili ve vědce a naše kuchyně v laboratoře. Zkoumali jsme vlastnosti látek, teplotu vzduchu a její vliv na skupenství vody. Také jsme vytvořili vlastní sopku. Inspirovali jsme některé sourozence z první třídy, kteří si pokus hned druhý den ve škole s celou třídou vyzkoušeli. Jak se nám vedlo, posuďte sami.
Video 1
Video 2
Video 3
Video 4