Na druhém stupni jsme udělali sondu mezi žáky na téma "Jaké sociální sítě známe, používáme, máme...". Žáci měli za úkol kategorizovat všechny možné platformy a druhy sociálních sítí a aktivit na internetu a udělat přehledná schémata podle druhu a typu sociální sítě. Vyšlo nám z toho nakonec rozdělení na to, kde hlavně sdílíme, kde hlavně chatujeme, kde naopak hlavně sledujeme a nakonec, kde hlavně hrajeme.
Dnes představujeme výsledek práce portrétování sebe sama pomocí metody PINart - za použití špendlíků, vypichovátek a tenkých předmětů vyrobili deváťáci moc pěkné a netradiční autoportréty. Můžete posoudit sami, jak se jim to povedlo. Portréty žáci poté adjustovali na větší formát podkladu, který opatřili vlastnoručně vyrobeným rámečkem (pomocí perka, tuše a barev).
PCH
Období středověku je typické také pro své nádherné knižní iluminace. Nejen v různých opisech Bible, ale i v kronikách, legendách a dalších středověkých rukopisech najdeme nádherně vymalované a zlatem zdobené „začátky“ kapitol a oddílů textu. A přesně takové krásně vypracované písmenko si zkusili skutečným ptačím perem namalovat a napsat děti ze sedmých tříd v rámci hodin literatury. Zlato jsme sice na iniciálová písmenka nelepili, ale barvami děti nešetřily! Počáteční písmenka patří slovům, která označují různé pohádkové bytosti. A jak jsme na pohádkové postavy přišli?
V šestých třídách je v českém jazyce na pořadu dne popis pracovního postupu. Ideální příležitost vyzkoušet, jestli věci fungují ve skutečnosti tak, jak je napsáno na papíru. Téma zní naprosto nudně a nezáživně - Pracovní postup. To je ovšem do chvíle, kdy se děti na všem musí podílet samy.
Ve středu 23.února jsme žákům sedmých a osmých ročníků zprostředkovali poutavou, a hlavně poučnou přednášku o kriminalitě a trestní odpovědnosti, protiprávním chování, nebezpečí drog a alkoholu, a to zejména v souvislosti s nezletilými ve věkové kategorii 12 – 15let. Pan poručík Chalupa z Policie České republiky je z oddělení Praha venkov – jih, přímo z oddělení tisku a prevence, a kromě zajímavého povídání nám pustil i několik názorných výukových videí na daná témata. Probrali jsme drogy, alkohol, drobnou kriminalitu, jakou jsou krádeže, vandalství a další. Nevynechali jsme ale ani šikanu. V příštím týdnu čeká tento preventivní program také šesté a deváté ročníky.
Deváťáci si vyzkoušeli jednu z moderních výtvarných metod, která funguje bez barev, tužek a štětců! Jak to? Protože tato technika využívá k "malování", tedy vytváření uměleckého díla, špendlíky, hřebíčky, připínáčky - zkrátka vše, čím lze vytvořit do papíru dírku :-). V našem případě do tvrdého papíru. Vyzkoušeli jsme si nejprve drobné menší tvary, postavičky, figury a poté jsme se vrhli na vlastní portréty! A protože se snažíme být opravdovými umělci, tak jsme si k portrétu vytvořeném pomocí pin-artu také vyrobili ozdobný rámeček (tuší a barvou). Pak jsme vše zkompletovali a ejhle, krásné obrázky jsou na světě! Podívejte se na 1. ochutnávku :-).
GRATULUJEME AGÁTĚ KRUPOVÉ Z 9. B ZA SKVĚLÝ VÝKON A 1. MÍSTO V OKRESNÍM KOLE ANGLICKÉ OLYMPIÁDY!!!
DĚKUJEME ZA REPREZENTACI ŠKOLY!
Agáta Krupová z 9. B se 17. února zúčastnila okresního kola Anglické Olympiády, která se letos opět konala prostřednictvím Teams. Umístila se na 1. místě a postupuje do krajského kola, které se bude konat koncem března. Tak držíme palce!