Každý rok 14. 3. matematici po celém světě slaví den π. Číslo π je matematická konstanta, která určuje poměr obvodu kruhu k jeho průměru. Je také známé jako Ludolfovo číslo a jeho přibližná hodnota je 3,14. My jsme si přiblížili jeho historii, odvodili geometrický význam a hlavně zasoutěžili v logické hře Matematico.
Na začátku školního roku se šesťáci seznámí s bajkami nejen jako čtenáři, ale hlavně jako odborníci. Umí je zařadit do žánru, vyjmenují typické znaky, podle nichž lze bajku bezpečně poznat. Naučí se nový pojem, personifikaci, a dokážou ho vysvětlit, poví vám autory nejznámějších bajek. A když to tak pěkně umí, připraví si dramatizaci s maskami, rekvizitami, naučenými texty zpaměti s tím, že si troufnou na to pozvat si obecenstvo. Jenže pak přijde další vlna korony a vše ukládáme do krabice a čekáme na to, až se vše přežene a šestka bude moci pozvat diváky.
S přicházejícím jarem se blíží i svátky Velikonoc. Myslíme na ně a těšíme se na ně i my ve škole. A abychom Veikonoce trochu přivítali, vytvořili jsme si netradiční velikonoční výzdobu v hale naší školy. Na této práci se podílely děti ze 7.A a z 9.B. Využili jsme metodu recyklace starých knih a oživili ji barevným papírem. Tvary a motivy jsou samozřejmě tradiční - velikonoční kraslice a zajíčci :-). Práce se dětem opravdu povedla!
Na druhém stupni jsme udělali sondu mezi žáky na téma "Jaké sociální sítě známe, používáme, máme...". Žáci měli za úkol kategorizovat všechny možné platformy a druhy sociálních sítí a aktivit na internetu a udělat přehledná schémata podle druhu a typu sociální sítě. Vyšlo nám z toho nakonec rozdělení na to, kde hlavně sdílíme, kde hlavně chatujeme, kde naopak hlavně sledujeme a nakonec, kde hlavně hrajeme.
Dnes představujeme výsledek práce portrétování sebe sama pomocí metody PINart - za použití špendlíků, vypichovátek a tenkých předmětů vyrobili deváťáci moc pěkné a netradiční autoportréty. Můžete posoudit sami, jak se jim to povedlo. Portréty žáci poté adjustovali na větší formát podkladu, který opatřili vlastnoručně vyrobeným rámečkem (pomocí perka, tuše a barev).
PCH
Období středověku je typické také pro své nádherné knižní iluminace. Nejen v různých opisech Bible, ale i v kronikách, legendách a dalších středověkých rukopisech najdeme nádherně vymalované a zlatem zdobené „začátky“ kapitol a oddílů textu. A přesně takové krásně vypracované písmenko si zkusili skutečným ptačím perem namalovat a napsat děti ze sedmých tříd v rámci hodin literatury. Zlato jsme sice na iniciálová písmenka nelepili, ale barvami děti nešetřily! Počáteční písmenka patří slovům, která označují různé pohádkové bytosti. A jak jsme na pohádkové postavy přišli?
V šestých třídách je v českém jazyce na pořadu dne popis pracovního postupu. Ideální příležitost vyzkoušet, jestli věci fungují ve skutečnosti tak, jak je napsáno na papíru. Téma zní naprosto nudně a nezáživně - Pracovní postup. To je ovšem do chvíle, kdy se děti na všem musí podílet samy.