VLÁDA ODSOUHLASILA DIGITALIZACI PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ NA SŠ
takto bude nejspíš vypadat podávání přihlášek na SŠ
- uchazeč bude podávat 3 přihlášky, do 20. 2. 2024
- prioritně se seřadí školy na přihlášce
- bude snazší přístup k informaci o přijetí
Umožnit to má novela školského zákona, kterou připravilo ministerstvo školství a s níž vyjádřila souhlas vláda.
Novela má být účinná od 1. 1. 2024, uchazeči by tak měli mít možnost přihlašovat se elektronicky na SŠ už v příštím roce.
…Předpokládáme schválení do konce tohoto roku tak, aby bylo možné zavést digitalizaci již pro přijímací řízení na jaře 2024,“ řekl ministr školství Mikuláš Bek.
V okamžiku vydání rozhodnutí o přijetí nebude doba nejistoty, která souvisí s podáním zápisových lístků Prioritní seřazení škol na přihlášce podá okamžitou informaci o své škole.
Pro první i druhé kolo se nebudou používat zápisové lístky.
Přijímací řízení pro školní rok 2023/2024 - na obory s talentovou zkouškou
- nejdůležitější v tuto chvíli - vyhledat si školy, zjistit kritéria pro přijetí a podat včas přihlášku
- kritéria pro přijetí ředitelé středních škol zveřejňují do 31.10.2023
- termín podání přihlášky: do 30. 11. 2023
Přihlášky do oborů s talentovou zkouškou podají uchazeči letos v listopadu ještě podle stávající legislativy pouze v písemné formě.
Radka Limprechtová
ZŠ Davle nově připravila soutěž pro žáky ZŠ ve tvoření. Jedná se o vytvoření výrobku z libovolného materiálu, který musí splňovat podmínku minimálně jedné točící se části daného výrobku. Rodiče dětem mohou pomáhat (svařování, řezaní,…), ale samotný výrobek tvoří zejména děti samy.
Hotový soutěžní výrobek děti odevzdají do konce února třídnímu učiteli nebo paní učitelce Podhajské. Následně vítěze vybere odborná porota.
Předem Vám děkujeme za účast a budeme se těšit na výrobky Vašich děti.
V obou devátých třídách nás v letošním roce čeká "probrat" a zorientovat se v nelehkém a turbulentním období 20.století. Literatura (ať česká nebo zahraniční) je plná věhlasných jmen a je těžké si vybrat, kdo je ten nejdůležitější zástupce toho kterého směru či období, abychom hlavičky náctiletých žáků úplně nezahltili :-). Proto jsme v obou devátých ročnících zvolili systém projektové práce na několika jednotlivých významných autorech v souvislosti s dobou, ve které žili. Skupinky žáků mají za úkol "posvítit" si na několik opravdu významných českých autorů té doby, kteří reprezentují různé styly a jsou zástupci různých období. Nechybí mezi nimi samozřejmě ani osobnost Václava Havla nebo jediného našeho nositele Nobelovy ceny za literaturu - poezii Jaroslava Seiferta, ale také například postavy Osvobozeného divadla pánové Voskovec a Werich a další. Žáci dostali zadány vstupní informace, kritéria toho, co mají zkoumat a co hledat, tipy na zajímavé zdroje a aplikace a také mají klíčová slova, která jim pomohou najít potřebné a žádané informace. Vytváří myšlenkové mapy a pokouší se pochopit, jak daná doba autory ovlivnila v tvorbě. Závěrem této dlouhodobější práce bude nejen výstup v podobě souhrnných myšlenkových map a přednáška jednotlivých skupin, ale hlavně společná vycházka Prahou, kde nám na jednotlivých místech, která jsou nějakým způsobem spojená se jmény konkrétních autorů, představí jednotlivé skupiny vše, co se o autorech a dané době dozvěděly a co zjistily.
Družina 3. A se zapojila tematicky do našeho EKO týdne ve škole. Žáčci zjistili, že opravdu všechny štve nepořádek kolem nich a že zvířátka se krmí plasty místo jejich přirozené stravy. Pracujeme na sobě, ať se to neděje…Koláže se dětem opravdu vyvedly! Přijďte se podívat do naší družiny a mrkněte na fotky níže ve fotogalerii :-).
Šestá a obě osmé třídy se na konci tohoto týdne vydali po stopách výroby oblečení. Dozvěděli se spoustu nových informací. Mimo jiné počítali trasu, kterou podnikne tričko ještě, než přistane na prodejním pultu. Víte, kde všude se pěstuje bavlna a co vše se přimíchá k bavlně, aby z toho vznikla látka na vaše oblečení? Nebo kam musí produkt doputovat, aby z něj mohlo být ušito triko? Prozkoumali jsme cedulky na oblečení a dnes jsme měli na sobě: Bangladéš, Pákistán, Čína a třeba Turecko.
Již podruhé jsme se ve škole připojili 26. září k evropské akci zaměřené na jazyky a dialekty, kterými se mluví v Evropě. Tak například v 1. B, kam chodí i žáci, jejichž rodnou řečí je ukrajinština, vietnamština a slovenština, si udělali jazykový koutek a sdíleli se spolužáky, jak se řeknou různé výrazy v těchto jazycích. Také si hodinu zpestřili jazykolamy.
V některý třídách žáci tančili country tance v roztomilých barevných kloboučcích, vybarvovali se anglické vlajky, tvořila se mapa se zajímavými místy. Žáci se také věnovali idiomům, stejně znějícím slovům s jiným pravopisem a významem (homophones) a kvízům. Jazykolamy a dalšími zapeklitostmi se bavili žáci i na hodinách ruštiny.