Odpočinkový den v devátých třídách nastal také tento čtvrtek 2.2. Celou školou proplouvala zimní pohoda po půlroční práci. Vysvědčení jsou rozdaná, deváťáci žijí rozhodováním se, na jakou školu podají přihlášky. V dubnu je čekají přijímačky a v červnu řeknou poslední na shledanou této škole. Odpočinkový den jim přinesl vzpomínání na první stupeň.
Část dnešního dne jsme strávili spočinutím, relaxací a povídáním na téma jablko. Žáci z 8.A spolu s žáčky ze 3.C zaostřili pozornost na jednu krásnou pohádku, jejímž ústředním prvkem práve jablko je - hádejte, která to je? Ano, Sněhurka :-). Třeťáčci ji svým čtením připomněli osmákům a ti se pak vzájemně zamýšleli nad tím, jak to zrádné jablko vlastě vypadalo, proč ho vůbec Sněhurka jedla a jak by se na jejím místě zachovali oni sami. A pak si společně vyzkoušeli namalovat ho - třeťák poslepu, osmák vedl jeho ruku. A do třetice jsme se pak pokusili ztvárnit jednoho z trpaslíků ze Sněhurky - a to zase takto: jednou rukou osmáka a jednou rukou třeťáka společnými silami. Vznikly zajímavé kresbičky a hlavně jsme si užili pohodu a vzájemné sdílení. Děkujeme paní učitelce Mrázové za příjemné přivítání ve 3.C., bylo to moc fajn!
V obou osmých ročnících si žáci na vlastní kůži vyzkoušeli, jak je obtížné vytvořit kvalitní slovníkové heslo. Inspirovali jsme se prací ostatních ročníků (sedmých a devátých), ve kterých žáci sepisovali seznam novodobých slangových slov generace puberťáků. My jsme si některá tato slova vybrali a psali k nim popis, který by se mohl hypoteticky objevit v novodobém slovníku generace Z :-). Zajímá vás, jaká slova dnešní mládež používá? A rozuměli byste jim? Zkuste se podívat na přiloženou ukázku :-).
V obou šestých ročnících pokračujeme na společné práci s názvem Království slunce - pracujeme ve skupinkách a práce je zaměřena na podporu kreativního myšlení, soustřeďuje se na vlastní psaní, vytváření vlastních textů v různých stylech a to na pozadí probírané látky Báje, Pověsti, Mýty, Bajky a Pohádky a postupně také Lyrika a Epika. Dál pracujeme ve skupinách na podpoře týmové spolupráce, učíme se konstruktivnímu dialogu a pravidlům hierarchického nastavení skupiny (leader a nutnost podřízení se názoru většiny, umění kompromisu….), sebereflexe atd. Vznikají krásné práce a žáci se hezky zapojují. Těšíme se na výsledek!
Každoročně se naši žáci účastní matematických a logických soutěží a olympiád. V letošním roce se jim ale obzvláště výborně vedlo! Žáci 5.B se v hojném počtu zúčastnili Logické olympiády, ve které neuvěřitelně zabodovali a do okresního kola postoupili: Tomáš Kotáb, Tadeáš Kopečný a Vojtěch Vybíral, poté postoupil do krajského kola obzvláště matematicky nadaný Tomáš Kotáb a ten nás nyní dále reprezentoval v Poslanecké sněmovně dokonce v celostátním kole ve finále! To je opravdu nevídaný úspěch a my mu držíme palce i v dalších soutěžích a moc přejeme úspěch!
Hodiny literatury mohou být zábavné a umělcem se může stát opravdu každý z nás, přesně o tom svědčí ukázky prací žáků 8.A a 8.B, kteří vytvářeli grafické/vizuální texty na motivy dadaistických, surrealistických a moderních pravidel. Dada texty a kaligramy nám nyní zdobí chodby školy. Princip kaligramu je prostý – obsah textu není vyjádřen pouze slovy, ale slova jsou sestavena do obrazce, který ten obsah vyjadřuje také.
Několik hodin angličtiny jsme věnovali tvorbě loutkového papírového divadélka na téma Family se zaměřením na dialogy s vazbou Have got. Děti si vytvořily loutky dle fantazie a cílem bylo zapojit do představení krátké fráze na vazbu Have/has got, kterou celý leden trénujeme. Věříme, že taková činnost nám pomůže se ještě lépe zorientovat v nové gramatice a slovní zásobě.