V předvelikonočním čase jsme v 6.B otestovali naše pěstitelské schopnosti a do originálně vyzdobených skořápek zasadili zrníčka pšenice a ječmene, abychom mohli pozorovat, které z uvedených obilí je větší "závodník" a ukáže nám své zelené lístečky jako první.
Vážení rodiče, konzultační hodiny Školské rady se uskuteční dne 13.4.2023 od 16,30 do 17,00 hodin v prostoru školní knihovny. Těším se na Vaše návrhy, připomínky a podněty.
Kateřina Bílá, předsedkyně ŠR při ZŠ Davle
V davelské škole se již několik let věnujeme 3D tisku. Učíme děti modelovat, tisknout a také hledat příležitosti, kde by mohl být 3D tisk užitečným řešením. Průběžně vám budeme naše 3D tisková řešení představovat. Příběh první, nápisový:
Před sedmi lety se naše škola rozrostla o nové patro a také došlo k drobným vylepšením vzhledu školní budovy. Přibyl také černý nápis ZÁKLADNÍ ŠKOLA DAVLE. Postupem času se ale jednotlivá písmenka začala bortit, odlupovat a padat. Hledali jsme dlouho způsob jak je doplnit - byl to oříšek - trefit velikost, font písma, tloušťku materiálu, jeho lesk atd. A přišel nápad zkusit 3D tisk. Změřili jsme, počítačově vymodelovali návrh, otestovali a postupně jsme vytiskli všechna poničená a chybějící písmenka. Náklady nízké, nápad a kreativita velká.
Fotku před a po najdete níže.
V obou šestých ročnících jsme se v březnu a dubnu zabývali mimo jiné také slohovým útvarem „popis pracovního postupu“. Děti se učily, jak napsat a sestavit opravdu funkční popis nějaké práce, vyrábění, sestavování, montování….pak jsme se od teorie přesunuli k praxi a děti podle některých obrázkových a nebo psaných návodů sestavovaly samy různé předměty. To proto, aby pochopily, jak je důležité napsat postup opravdu pečlivě a krok po kroku. Následně jsme si vyzkoušeli v praxi vytvoření modelu sopky a pokus s erupcí podle jednoho popleteného popisu, který musely děti nejdříve sestavit chronologicky tak, aby jim jednotlivé kroky šly logicky za sebou a pokus tak vyšel. To se povedlo a už jste mohli vidět, jak to i dopadlo! A nyní vám přinášíme informace o tom, jak jim pak na závěr šel jejich vlastní popis pracovního postupu, který měli žáci za úkol sestavit. Vzali jsme si jako příklad jejich vlastní práci na výrobě předvánočních výrobků na adventní trhy. O této akci se můžete dočíst více níže, mimo jiné se prodejem dětských přání, ozdob, adventních předmětů a výzdoby vybrala opravdu pěkná částka na dobročinné účely! A jak šel dětem popis jejich vlastního vyrábění?
V uplynulém týdnu jsme se s osmým ročníkem vydali do Prahy na tvořivou dílnu do Divadla v Dlouhé, která pomocí zážitkové pedagogiky, prožitku a práce s tělem, myšlenkou a hlasem pomáhá pracovat s obtížným tématem vážného rozhodnutí. za úkol jsme měli vyhledat motivy z inscenace Romeo, Julie a tma v kontextu dnešní doby. Účastníci se samostatně i ve dvojicích zabývali příběhem mladého páru, který v určité fázi vztahu narazí na problém - jinakost. Vše je vedeno interaktivní formou - zapisovali jsme deníkové záznamy a využita byla metoda dramatické výchovy, která umožní hlubší pochopení postav. Práce děti moc bavila, dokonce jsme se při ní i zasmáli, ale hlavně jsme přemýšleli o tom, jaké to je, rozhodovat se ve vážné životní situaci. V závěru dílny všichni pomocí jednoduchých divadelních prostředků vyjadřovali různé názorové postoje. Dílna vede k přemýšlení o tématech, která obsahuje Otčenáškova novela Romeo, Julie a tma, má přiblížit příběh Pavla a Ester i dnešnímu mladému člověku a povzbudit v něm přemýšlení o aktuálnosti díla.
V rámci zpestření výuky dějepisu si zajely obě sedmé třídy do Prahy na zábavně vzdělávací program s názvem Akční Vyšehrad. Sraz s panem průvodcem jsme měli u Táborské brány, kde jsme se rozdělili do 6 skupin, abychom mohli mezi sebou soutěžit, kdo získá nejvíce zlatých mincí za správné či zajímavé odpovědi na všetečné otázky pana průvodce.
V úterý 4. 4. se konalo okresní kolo tradiční Olympiády v českém jazyce. V rámci 49. ročníku OČJ se za naši školu zúčastnili okresního klání žáci Matěj Karel a Anežka Pšeničková, oba z 9.třídy. I toto kolo olympiády bylo rozčleněno na 2 části – mluvnickou a slohovou/literární. Moc děkujeme touto cestou nejen odvážným účastníkům, ale i tatínkovi Matěje, který je ochoten vždy pomoci s dopravou do míst blízkých i vzdálenějších.