Den matek 14.5. se blíží a my jsme už připraveni se svým malým dárkem. Věříme, že potěší, o to více, že ho pro své maminky vyrobili puberťáci :-). A víte, jak to s nimi je! Dokázali ale napsat hezký vzkaz a vytvořit pěkné závěsné srdce, které snad v neděli 14.května nakonec nezapomenou i předat :-). Držíme palce. A kdyby snad náááhodou zapomněli, tak vězte, že vás - milé maminky - mají opravdu rádi!
I tento týden pokračujeme s vytvářením detektivního příběhu. Tentokrát nám do příběhu přibyla důležitá stopa v podobě v krve na místě činu - děti dostaly 5 mikroskopů s pěti různými tekutinami a zjišťovaly, ve kterém je opravdová krev :-). Pak měly za úkol tento bod přidat do příběhu. Je pro připomenutí - jak už víte, s oběma šestými třídami pracujeme ve slohu na složitém slohovém útvaru, kterým je vypravování. Napsat dobrý příběh není jen tak. Proto, aby dobře fungoval, aby nás bavil, přitáhl naši pozornost a hlavně ji udržel, potřebujeme dobrou zápletku.
Kdo by neznal Malého prince! Někdo ho četl, někdo viděl na obrazovce, jiný jistě i na divadelním jevišti. Ale zpracování této slavné knížky RockOperou Praha se jistě vymyká běžným měřítkům. Tohle známé pražské hudební divadlo samo sebe prezentuje jako „první divadlo pro rockery“ a jeho repertoár je skutečně založen na velmi tvrdé muzice. O tom se mohly ve čtvrtek 27. dubna přesvědčit i děti z naší školy, od páťáků po deváťáky, na dopoledním představení rockové opery Malý princ.
Ve čtvrtek 13. dubna vyrazila 8.B navštívit Střední odborné učiliště potravinářské v Jílovém u Prahy, kde se konaly Profesní dny. Po krátkém úvodním povídání a přivítání ředitelem školy navštívili naši osmáci odborné učebny kuchařů, číšníků i cukrářů. Dozvěděli se jaké víno se podává k určitému druhu masa, který příbor patří k jakému pokrmu, ochutnali flambované ovoce a vyzkoušeli si složit ubrousky do nejrůznějších tvarů. Umění kuchařského řemesla okusili při přípravě langošů a zdobení jednohubek. Nejzajímavější byla cukrárna. Ono udělat filigrán, tak aby dobře vypadal a nezlomil se je velké umění a k tomu nazdobit muffin krémem nebo linecké, to byla sladká zkušenost k nezaplacení. Děkujeme SOUP Jílové za skvělou možnost vše vyzkoušet.
S oběma šestými třídami pracujeme ve slohu na složitém slohovém útvaru, kterým je vypravování. Napsat dobrý příběh není jen tak. Proto, aby dobře fungoval, aby nás bavil, přitáhl naši pozornost a hlavně ji udržel, potřebujeme dobrou zápletku. A vymyslet takovou situaci nebo moment, který celý příběh posune, nebo dokonce úplně obrátí, to není jen tak. Postupně se učíme, jak na to. A k tomu nám slouží příběh z místa činu - děti dostaly indicie, stopy, vodítka a obrys "mrtvoly" na místě činu a měly za úkol dobře vše prozkoumat a zkusit vyvodit, jaká osoba byla na místě činu nalezena a proč. Jakmile si definujeme tuto skutečnost, pustíme se do vymýšlení příběhu, co se asi mohlo stát....děti vymýšlení a zkoumání bavilo a už teď jsem zvědavá, jak to dopadne s jejich příběhy. První velký úkol mají za sebou - vymyslet postavu, teď je čeká ten druhý velký a těžký, zamyslet se nad zápletkou. Tak držte palce!
Minulý týden jsme se věnovali pozorování brambor v různých podmínkách s mnoha vlivy. Ve skupinkách jsme si stanovili hypotézy. Vyklíčené brambory jsme potom společně zasadili do záhonů. Teď už si jen přejeme, aby se úroda podařila.
V minulém týdnu proběhnul v naší škole zápis budoucích prvňáčků, letos s kouzelnicí Davelínou. Příjemná atmosféra nás provázela oba dny a my už se teď těšíme na naše budoucí žáčky.