2. B - Výlet na "Daňčí farmu" jsme si všichni moc užili. Přálo nám i počasí. Děti se procházely přímo mezi daňky a zjistily tak, jak jsou tato zvířata velice plachá. Při prohlídce daňčích shozů si vlastnoručně osahaly, potěžkaly a vyzkoušely to, co nosí daňci na hlavě.
V 5.B jsme několik týdnů pracovali na přípravě receptů v anglickém jazyce. Trénovali jsme slovíčka a instrukce, které se v běžných postupech pro vaření využívají a vyvrcholením naší etapy bylo zpracování vlastního receptu v angličtině a následná výměna mezi žáky. Žáci si recepty losovali a kdo měl chuť, pokrm si doma přes víkend zhotovil a přinesl ochutnávku. Práce se vydařila a rozhodli jsme se, že ze společné práce vytvoříme třídní kuchařku!
Po vzoru loňské zkušenosti jsme i letos zařadili po přijímacích zkouškách předávání zkušeností současných deváťáků těm budoucím. Tedy 9.A a 9.B připravila tiskovou konferenci na téma výběr škol, systém přihlašování, příprava na přijímačky, rady, tipy, postřehy, dojmy a pocity z přijímaček a během jedné vyučovací hodiny předala své poznatky 8.A a 8.B - tedy budoucím devítkám. Osmáci se shodli, že to pro ně bylo přínosné a zajímavé a deváťáci si zase vyzkoušeli nové dovednosti - nejen prezentaci před jinou třídou, ale hlavně smysluplné rozplánování času, témat a obsahu a jejich předání posluchačům. Aktivita je to určtiě oboustranně užitečná! Tak teď už jen držet palce...deváťákům a vlastně i osmákům do budoucna.
V pondělí 22. dubna se konalo okresní kolo Biologické olympiády kategorie 6. a 7. tříd na Základní škole v Dolních Břežanech a naši školu reprezentovaly Majda Smutná, Naty Melicharová a Maruška Holeňová (všechny ze 7.A) a umístily se na hezkém 15., 16. a 18. místě z třiadvaceti účastníků. Děkujeme za vzornou reprezentaci školy! VB
V obou sedmých třídách jsme věnovali čas a úsilí slohovému útvaru, který má za úkol někoho dobře popsat a přiblížit nám jeho vzhled, povahu, rysy, schopnosti - ano, řeč je o charakteristice. Děti si nejprve vytvořily obrázek osoby, kterou budou popisovat, popsaly si hesly a slovy, jaká je a co umí, a pak jsme se pustili teprve do psaní. Po napsání toho, jak čověk vypadá a jaké má vlastnosti, jsme přidali krátký příběh, na kterém děti dokumentovaly některou z vlastností daného člověka a na závěr jsme ještě vyšperkovali text tím, že jsme nahradili všechna pomocná slovesa nějakými plnovýznampvými....vznikly moc pěkné texty, které si teď děti odnesou a přečtou je těm, o kom jsou :-).
PCH
...a v této zprávě se můžete podívat, co si o chemickém workhopu myslí sami žáci, co se jim líbilo, co je bavilo, co si pamatují :-).