Ve dnech 9. a 10. 11. 2022 se naše škola zapojila již po osmnácté do projektu společnosti Člověk v tísni - Příběhy bezpráví. V hodinách dějepisu a Světu v souvislostech se naši deváťáci zabývali obdobím normalizace. Pomocí fotografií z mládí jejich rodičů a vyprávění rodinných příběhů skládali mozaiku toho, jak život v období, které je pro ně tak vzdálené, vlastně vypadal. V další části jsme zhlédli dokument ze série Vzpomínáme - Svět dětí II. Děti překvapila branná výchova s plynovými maskami, styl oblékání nebo volnočasové aktivity jejich vrstevníků.
Jak už jsme vás informovali, v letošních osmičkách jsme se pustili do netradičního poznávání našich literárních osobností 19.století. Tohle historicky i literárně nelehké období probíráme jako učivo právě v osmém ročníku. Nelehké proto, že je na pořadu dne opravdu mnoho zajímavých světových i českých autorů a čas je tak krátký! Vybrali jsme čtyři nejstěžejnější autory české literatury a zkusili se na ně podívat trochu jinak.
21. října jsme zahájili celoškolní téma: KOLOBĚH PŘÍRODY ANEB ČTYŘI ROČNÍ OBDOBÍ V NAŠÍ ŠKOLE
V pátek 21. října se naše škola proměnila v jednu velkou tvůrčí dílnu. Většina žáků i učitelů přišla oblečena v barvách jablek, což vyniklo při vytvoření velkého živého jablka z žáků 1. a 2. stupně na prostranství před školou. Vznikly zajímavé fotky focené z patra školy, dokonce i za pomoci dronu.
Žáci na 1. i 2. stupni vytvářeli krásná výtvarná díla s motivy jablíček. Děti tvořily například jablečné ježky s různými dobrotami, jinde vznikala jablka jako korunovační klenot, nebo se žáci seznamovali s výrazem Big Apple pro New York. Záběr byl široký, každý vyučující přistupoval k tématu po svém.
Po celé škole se objevily krásné jabloně. Některé nesou plody s literárními díly. Na 1. stupni vznikla výstava z odrůd jablek doprovázená popisy a názvy. Mohli jsme se seznámit s výživovými informacemi jednotlivých odrůd. Velmi krásná díla vznikala vykrajováním a tvarováním jablek a nutno dodat, že odřezky i to, co se nesnědlo, skončilo ve školním kompostéru, aby se přeměnilo v potřebný humus. Do umělecké tvorby vstoupila i digitální aplikace, pomocí které žáci v 8.A vytvářeli neobvyklé abstraktní snímky z rozkrojených jablek. Ve 3.A vzniklo velké jablko s ukázkami literárních děl, ve kterých se objevuje motiv jablek. Určitě se bude hodit na zimní pokračování našeho koloběhu přírody do čtenářských dílen.