Ve čtvrtek 17.6. se vydala devátá třída na exkurzi do elektráren – fotovoltaické a vodní, aby ve skutečnosti viděli, co se teoreticky učí ve školních lavicích. Poté navštívili Centrum sklářského umění v Sázavě, kde je kromě prohlídky rekonstruované sklářské huti František čekal ještě workshop. Každý si vybral z několika nabízených motivů, a ty pak vypískoval na svoji skleničku.
Žáci sami to shrnuli ve své zprávě.
Naším cílem byly dvě elektrárny. První zastávka byla v Lešanech, kde se nachází fotovoltaická.
V pátek 18.června jsme se s osmáky vydali do Prahy na dlouho očekávanou a několikrát překládanou akci v nahrávacím studiu. Víc než rok jsme čekali, až situace s epidemiologickými pravidly dovolí, abychom s žáky vyrazili na akci mimo školu. Mezitím jsme alespoň pracovali na textech, které si děti samy vymyslely, napsaly a pak i nanečisto nazkoušely. No a v pátek konečně přišel den D, kdy jsme vyrazili do hudebního a nahrávacího studia, kde se kromě skvělých nahrávek muziky, různých českých kapel a zpěváků nahrávají také výtečné audioknihy. A právě tuto práci jsme si měli vyzkoušet!
Žáci 7.A si páteční den užili s matematikou a češtinou v davelském parku. Aby se jim pracovalo lépe v tomto letním počasí, přemístili jsme se do parku naproti škole s karimatkami pod paží a telefony se čtečkou QR kódů.
Úkoly byly zakódovány a skrývaly se ve stromech. První úkol byl jasný. Najít všechny a vybrat si místo ve stínu a začít řešit zapeklité příklady na procenta. Počítání šlo někomu lépe, někomu pomaleji, ale nakonec se všichni dobrali správným výsledkům. Ovšem jen málokomu došlo, že počítají opravdové příklady o sobě samých. Jaké bylo „ahaaa“, když na to jedna skupina přišla. Děti také zjistily, že napsat pořádnou slovní úlohu není vůbec jednoduché. Na to potřebují přesně formulovat své myšlenky tak, aby po přečtení bylo zadání srozumitelné i někomu jinému než jim samotným.