6.A se v hodinách literatury pomalu propracovává k tématu bajek. A protože bajky jsou krátké a poučné, propojili jsme literaturu i s výtvarnou výchovou. Žáci dostali za úkol vyhledat bajku, promyslet si, jak by ji mohli zdramatizovat a ve výtvarce si připravit masky a doprovodné dekorace. Aby to děti neměly tak snadné, vyučující jim oznámila, ať se pořádně připraví, že budou mít i obecenstvo. Nejmladší spolužáky naší školy s jejich třídními učitelkami, což jsou i "bývalé třídní paní učitelky" smíchané 6.A.
Žáci 6.A a 8.třídy již absolvovali přednášku o dospívání, která byla velmi pozitivně žáky přijímána a následně hodnocena. Každá třída měla svou přednášku přiměřenou svému věku.
Otázky, na které se obáváme zeptat, nám velmi přijatelným a zároveň fundovaným způsobem odpověděla Mgr. Monika Podlahová, ze společnosti Společnosti MP Education, s.r.o., jež 21 let zabezpečuje cyklem vzdělávacích aktivit pod názvem „Dospívám…“ doplňující vzdělávání pro žáky ZŠ a SŠ v problematice vývojových změn tj. biopsychosociálních aspektů dospíváni. (www.mpedu.cz)
Co to je a jak na ně? Mezipředmětové vztahy, neboli uvádění informací z jednotlivých předmětů do souvislostí napříč více předměty ukážeme a představíme na jednom konkrétním příkladu propojení dějepisu, zeměpisu, literatury a výtvarní výchovy například ve třídě 7.B. V dějepise právě děti probírají a opakují dobu starověku, povídají si o různých druzích správních celků a o náboženstvích.