Také 8.A se v uplynulém týdnu vydala na exkurzi do ČNB. Prostory majestátní budovy původně postavené pro Živnobanku a dnes sloužící jako centrální česká státní banka nás uchvátily svou strohou čistou elegancí. Poté, co jsme prošli přes ochranku, čekal na nás 1,5h dlouhý program o české měně, ekonomice, hospodaření. Paní průvodkyně nám osvětlila pojmy jako inflace, deflace, hypotéka, půjčka, bankovní rada, komodity, burza, měny a další. Na desítkách panelů jsme si ve dvoraně ČNB mohli i leccos vyzkoušet a zažít a plni nových pojmů jsme odcházeli se zajímavým zážitkem vstříc víkendu.
Poslední velký projekt pro naše deváťáky byl opravdu výzvou. Pustili se do tvoření podmořského dna. To ovšem nevěděli, do čeho se vlastně přihlásili. Naše estetická komise měla plán a představu o tom, jak bude vypadat jedna z nových odpočinkových zón v přízemí staré budovy. Paní učitelka Charvátová 3 menším skupinám vysvětlila představu, co jednotlivé skupiny udělají, aby se představa naplnila a vzniklo opravdu podmořské dno. Celou dobu je projektem prováděla, inspirovala a vysvětlova. Deváťáci se s chutí pustili do práce a stali malíři školní chodby. Zpočátku sami nevěřili, že to zvládnou, ale výsledek se časem dostavil a na chodbě opravdu vzniklo podmořské dno s útesy. Práce nebyla vždy jednoduchá.
Dalším z projektů devátých tříd bylo vytvoření funkčních a použitelných taburetů. Celou akci vedla a zařizovala Lucie Velíšková. Lucko, za nápad a pomoc s realizací moc děkujeme. Projekt spočíval ve vytváření taburetů z pneumatik. Celý měsíc se žáci v praktických činnostech učili, jak recyklovat staré materiály a vytvářet užitečné předměty. Sami si museli vše naplánovat, vybrat barvy, rozmyslet postup práce a hlavně se domluvit s ostatními.
Šikovní deváťáci se rozhodli, že zkusí po roce opět zrenovovat altán. Práci si naplánovali, přinesli potřebné pracovní náčiní a s chutí se pustili do práce. Být venku a zároveň zanechat po sobě něco opraveného, hezkého naše kluky opravdu bavilo a nadchlo. Doufali, že jejich práce bude vidět delší dobu než do prvního víkendu. Ovšem narazili na stejný problém jako loňští deváťáci. Místo hezky čistých stolů v altánu jsou již opět kresby po deskách. Škoda. Možná by další projekt na příští rok mohl být umělecké pomalování zmíněných stolů, aby případné malůvky zanikly, anebo zapadly do předem vymyšleného naplánovaného pokreslení.
RL
Při povídání na téma Den země jsme narazili na téma nejdůležitější živočich planety. Debata o včelách se nám tak rozjela, že jsme se rozhodli udělat z toho dlouhodobější projekt. Naše květnové i červnové úterky jsme věnovali tvoření a povídání. Dohledali jsme spoustu zajímavých poznatků a užili si tvorbu včelího úlu z papírové krabice a plat od vajec. Celá práce nás tak bavila, že jsme se rozhodli projekt představit ostatním dětem v družině. V úterý 13. 6. jsme se všechny družinové třídy sešly na školní zahradě a strávili společné odpoledne. Děti ze 3. A, 4. A a 4. B byly moc šikovné! Nejen projekt samotný ale i prezentace se jim moc povedla a zaslouží si velikou pochvalu. Za odměnu dostali zúčastnění výbornou zmrzlinku. Všem moc děkuji, byla radost s vámi pracovat!
V pondělí 12.6. se 8.A vydala na kole za krásami okolní krajiny, z Davle směrem na Pikovice, Hradišťko, do Štěchovic, přes Masečín, Hvozdnici a Sloupy zpět do Davle. První část cesty byla taková malebná vyjížďka po stopách trampů, kteří si u Sázavy zakládali své osady, jakmile jsme se z Pikovic přehoupli přes vodu, nastal náročný výstup do kopce, ale za odměnu nás nahoře čekal parádní výhled. A taky občerstvení se svačinou či zmrzkou. A pak zase šup dolů z kopce do Štěchovic, s malinkou zastávkou pro velké sportovce (na pumptracku u vody :-)...), pak jsme prosvištěli Štěchovicemi jako rychlí koně, abychom si zase protáhli nohy a hlavně svaly a plíce při výstupu serpentinami do Masečína. Odtud pod žhavým sluncem a modrou oblohou loukami a lesy místních hvozdů (a pak doslova i Hvozdů) směrem do Sloupu a jupíííí, poslední úsek byl naštěstí zase z kopečka.
Dnes vám přinášíme ohlasy na představení, které předveli žáci 6.B ve dvou nižších ročnících, už jsme vám psali, o co šlo, krásné příběhy čtyř království bajek, bájí, pověstí a pohádek.
Zde jsou reflexe představení 6.B v 1.B (zapsáno to, co děti diktovaly).
Pocity, které děti cítily během prezentace: štěstí, milý, hezké, zajímavé, zábavné, nejlepší, veselé, krásné, legrační, skvělé, nejukázněnější, nejkrásnější, probralo mě to, děkujeme.