Obě sedmé třídy navštívily 30. dubna 2024 historické město Tábor včetně dobrodružných chodeb v podzemí. Nejvíce času žáci strávili v Husitském muzeu na náměstí. Každé třídy se ujal jeden průvodce, který nás provedl zmodernizovanými expozicemi. V muzeu přibyly interaktivní prvky v podobě her, poznávání předmětů po hmatu a velmi oblíbený byl královský trůn, kde se žáci mohli vyfotit s korunou na hlavě a s pláštěm. Dalším zpestřením byl husitský dřevěný vůz, zbraně pravé, jejichž velká váha všechny překvapila i repliky sloužící k předstíranému boji mezi husity a křižáky na dřevěných koních.
Naše škola se zúčastnila soutěže Mladých zdravotníků. Cílem těchto soutěží je prověřit odbornou a praktickou dovednost dětí v poskytování první pomoci, umožnit výměnu zkušeností, zdokonalit činnost soutěžících při přípravě na záchranu života a zdraví spoluobčanů a naplňovat principy ČK. Soutěže jsou určeny pro žáky základních škol a víceletých gymnázií, členěnou podle věku soutěžících do dvou kategorií. Mladé zdravotníky I. stupně a II. stupně.
Krajské kolo soutěže MZ se konalo 7.5.2024. Naši školu zastupovalo jedno družstvo šikovných dětí I. stupně, které se umístilo na prvním místě (K. Krása, I. Udutová, E. Marčanová ,O.Pelc ,M. Štěpánek.)
Všem patří velké uznání a gratulace za přípravu a snahu zvítězit.
Milana Lišková
učitelka zdravotnického kroužku
V pátek 19. dubna 2024 pravidelný rozvrh a vyučování nahradily aktivity věnující se prohloubení vztahu mezi sebou, svým nejbližším okolím a celou naší planetou. V 6. B například začal den společnou snídaní a pak žáci tvořili lapbooky s tématy tohoto dne. Ve 2.B děti dokončovaly nádherné kresby planety Země, v jiných třídách vznikaly plakáty s názornými příklady odpadů a jejich rozpadu. V 6. A probíhalo povídání o významu třídění a pak poutavé sdílení jedné kolegyně o brigádě mezi popeláři v Anglii.
V některých třídách na druhém stupni plnili žáci aktuální úkol z RECYKLOHRANÍ – Pojďme léčit českou krajinu, který se věnoval ohroženým druhům, například včele medonosné a smrku ztepilému. Vznikly i nahrávky, kdy se žáci vžívali do „pocitů“ těchto ohrožených a namluvili je.