knihaV sedmém ročníku jsme si dnes opět vyzkoušeli aktivitu čtení a vyvozování informací z textu - tentokráte na práci s příběhem, časem a smysly. Ve čtenářské dílně při čtení vlastní knihy měly děti za úkol sledovat, jak běží čas v příběhu a kolik času uplynulo za dobu jejich čtení. Zajímavé výsledky ukázaly, že čas vyprávění se během reálných 15 minut našeho čtení opravdu dokáže hodně lišit! V některých příbězích uteklo pár minut a v jiných dlouhá léta! Stejně tak zajímavé bylo hledat v textu informace, které míří na naše smysly - jak a prostřednictvím jakých slov se dozvídáme něco o chuti, sluchu, zraku, hmatu nebo čichu v příběhu?

Spousty nápadů a krásných příkladů dokázal najít úplně každý. Takže písmenka a slova a věty a souvětí nejsou pro děti cizí svět, a to je fajn! :-) Přidali jsme ještě vlastnosti jednoho z hrdinů a příště se podíváme zase na další podrobnosti textu. 

PCH