Po seznámení se s Biblí jsme v sedmých ročních postoupili ještě o kousek dál a vyposlechli si příběh Adama a Evy. Žáci si poslechli poutavé vyprávění namluvené podmanivým Radovanem Lukavským, jehož přednes je zároveň výtečnou ukázkou správné a velmi precizní a dokonalé výslovnosti a správného českého frázování věty a kladení přízvuků.
Jeho přednes a projev je dokonalým jazykovým vzorem. V průběhu poslouchání měli žáci za úkol zapisovat si nejdůležitější informace z příběhu – postavy, místa, děje. Poté ve skupince po čtyřech dostali jeden papír A4 a na něj měli stručně vizualizovat celý příběh tak, aby z kresbiček bylo jasné, co se s Adamem a Evou stalo. Mohli použít pouze jednoduché popisy a na závěr měli za úkol vymyslet vhodný název.
Z jejich poměrně krátké a rychlé práce (zhruba 30minut) vzniklo několik velmi originálních pojetí příběhu o vyhnání prvních lidí z Ráje. Někdo zpracoval děj jako komix, jiní vložili příběh do jednoho panoramatického obrázku. Každopádně všem se dílo vydařilo a měli z něj radost. Na závěr nám všem své výtvory každá skupina předvedla a představila, co vše v příběhu ztvárnila. Současně s prací na zadaném úkolu děti trénovaly měkké dovednosti ve skupině – vzájemné naslouchání, dialog a diskuzi, ustoupení z vlastního názoru, schopnost vidět věc z jiného úhlu pohledu, porozumění druhému, dělbu práce, předcházení konfliktu, smírčí řešení dílčích potíží atd…
Práci ve skupinách jsme si rozebrali a zhodnotili, poučili se, na čem zapracovat příště a co zlepšit, pochválili jsme si to, co nám dobře fungovalo a už teď se žáci těší na příští spolupráci!
Pavla Charvátová