(NE)bezpečný mobil, Digitální stopa a Mediální bludiště
Jak už víte, ZŠ Davle získala v letošním roce finanční prostředky na projekt, díky němuž můžeme žáky druhého stupně blíže seznámit s pojmy mediální gramotnosti. Patří sem například přiblížení ožehavého tématu autorských práv a užívání videí, hudby a fotek z internetu, nebo problematika tzv. fake news a hoaxů, během roku se také podíváme na různé typy médií a zprávy, které nám média předkládají a nebo také na mediální stereotypy…
A neděle je tu. Den návratu, přemýšlení a odpočívání. Ráno nás probudil nádherný slunečný den a my se po snídani vydali na poslední sportovní zážitky. Všechny třídy uzavřely kruh aktivit, na nich se postupně střídaly. Někdo byl na vysokých lanech, nízkých lanech, raftech, lezecké stěně. S instruktorkami si děti popovídaly, sdělily své dojmy a názory – znovu si probraly, co zde zažily a jak se při tom cítily. Taková malá zpětná vazba. Shodli jsme se společně na tom, že bychom tu klidně ještě zůstali a tmelili se dále. Můžeme říci, že jsme se poznali navzájem jinak než ve školních lavicích. Vytvořili jsme si společné zážitky. A věříme, že z nás bude fajn parta.
Tedy jedeme domů unavení, vyčerpaní, u některých se vytrácí hlas.
Ale jsme spokojení a litujeme, že neděle již uzavírá náš adaptační kurz.
Vaše 8.třída 6.B a 6.A
Dnešní polojasný den přinesl opět skvělé zážitky. Po snídani jsme se vydali se svými instruktorkami na různé aktivity. Vysoká lana byla pro nás o překonání sebe samotného. Překonat se musel každý, jen každý v jiném patře. Největší ohlas asi sklidil paintball a rafty. Ale celkově si děti vše chválí. Nyní se vrací ze strašidelného zámku, který je koncipován jako únikový hrad.
Milí rodiče a přátelé
Posíláme pozdravy z Březové. Program nám vyplnil opravdu celé odpoledne. Po skvělém obědě jsme si jen chvíli odpočinuli a již jsme se vydali na prohlídku areálu, abychom se nikde neztratili a znali i všechna pravidla.
Naše sympatické instruktorky si s námi zahrály hry a pak vzhůru do oblak, tedy spíše na lezeckou stěnu. Všichni šesťáci si lezení vyzkoušeli a někomu se to zalíbilo natolik, že zkoušel i různé obtížnosti. Osmáci prozkoumali Tým park a zjistili, jak si umí pomoci navzájem.
Na začátku letošního školního roku se naše dvě deváté třídy vydaly na prohlídku do elektrárny ve Štěchovicích. Ve vnitřních prostorách provozu si prohlédli, jak elektrárna funguje, dozvěděli se k čemu slouží a jaká je její historie i současnost. Z výletu jsme po víkendu psali s oběma třídami zprávu nebo chcete-li záznam toho, co si děti pamatovaly. A aby to byla taky trochu zábava, děti psaly text formou tzv. „tiché pošty“. Tedy v každé třídy vznikly tři skupiny, každá skupina psala svoji vlastní zprávu a zadání znělo takto: První dvojice ve skupině napíše odpověď na otázky KDY a KDO. Druhá dvojice ve skupině pak psala odpověď na dotazy KDE a CO, no a poslední dvojice či jednotlivec, jak to vyšlo, měl napsat odpověď na otázky PROČ a JAK. Samozřejmě, že společným jmenovatelem pro všechny otázky bylo téma: Exkurze v elektrárně ve Štěchovicích. Zajímá vás, jak si jednotlivé skupiny v 9.A a v 9.B s úkolem poradily? Žádný problém, začtěte se do následujících řádek: Jednotlivé části poskládané za sebou jako „tichá pošta“, jak si děti posílaly jeden papír ve skupince a každý připsal své odpovědi na dané otázky, jsou označeny různým písmem .
V letošním roce získala ZŠ Davle grant, díky kterému můžeme žáky druhého stupně blíže seznámit s pojmy mediální gramotnosti souvisejícími tématy, jakými jsou například autorská práva, fake news a hoaxy, různé typy médií a zprávy, které nám předkládají a nebo také mediální stereotypy… Potřeby doplnění vzdělání dnešních dětí a mládeže vycházejí z často povrchních znalostí faktů a souvislostí v dané oblasti - média a jejich svět. Mladí lidé se ve světě mediální (i internetové, počítačové a sociální) komunikace ne zcela orientují, někteří dokonce zcela postrádají schopnost rozhodnout se, vyvodit a určit, co je relevantní a co nikoli. Pro to, aby si dovedli utvořit vlastní názor, vyvodit souvislosti, porovnat fakta a seřadit je v logický celek, je po třeba je tyto dovednosti naučit a ukázat jim, jak na to.
Vážení rodiče, žádám Vás o urgentní platby obědů vašich dětí do konce tohoto týdne. Pokud dítě nebude mít v pondělí zaplacené stravné, oběd nedostane. Je mi líto !
Splatnost obědů na měsíc září BYLA 25.8.2019.
Děkuji, Jana Potužníková