Ve čtvrtek nás navštívili klienti z Centra sociálních služeb Hvozdy. V naší třídě se zúčastnili hodiny prvouky, kterou jsme si společně moc užili.
Děkujeme za návštěvu a budeme se těšit na další setkání.
Byli jste teď někdy na procházce v Praze? Ne? Škoda, tak vyrazte. Praha nám teď v předjaří nabízí krásně volné uličky. Tak honem, než se sem naženou davy turistů.
My ze 4. třídy jsme se vydali tramvají až k hradu. S úžasnou paní průvodkyní jsme prošli Pražský hrad. Velmi podrobně jsme prozkoumali katedrálu sv. Víta. Už víme, kde jsou ukryté korunovační klenoty, jak to tehdy bylo s Janem Nepomuckým nebo třeba co je to vitráž. Poznali jsme také Starý královský palác s Vladislavským sálem, baziliku sv. Jiří a naposledy jsme si prošli Zlatou uličku.
Z Prahy jsme odjížděli nadšeni s mnoha novými znalostmi. Tak ahoooj, „ty stověžatá“.
Zkušení fyzikáři 8.A vytvořili vlastní ukázku všech doposud získaných znalostí v oblasti fyziky. Tu uplatnili v kuchyni, kde se nachází obrovské množství krásných ukázek fyzikálních jevů.
Vytvořili krásný plakát kuchyňské linky, kde jsou knížečky s danými oblastmi kuchyně a do nich popsali vše z fyziky, co daná oblast obnáší. Krásná vzdělávací ukázka pro nižší ročníky, které mohou listovat knížkami a dozvědět se více o fyzice.
V rámci wellbeingu si žáci 8.B domluvili společnou snídani, kterou si v krásné atmosféře náramně užili. Všichni včetně paní učitelky donesli různé dobroty a vychutnali si společnou snídani s teplým čajem a domácím medem v čase před začátkem vyučování. Není od věci, to praktikovat častěji 😊.
Žáci 7. tříd si měli možnost vyzkoušet pár dovedností, se kterými se mohou v životě snadno potkat. Zároveň při těchto úkolech na 5 stanovištích museli zkoumat veškeré získané informace ohledně fyzikální veličině Síla a její vlastnosti. Výsledkem byly výstupy žáků, co vše při jednoduchém použití nářadí, se kterým se setkají, jim ulehčí práci a proč a k čemu jim pomáhá a na jakém principu.
Charakteristika je slohový útvar, který má za úkol co nejlépe popsat nějakou vybranou osobu. V sedmých třídách teď pilujeme podklady pro takový text - kreslíme si postavu, popisujeme její vnější znaky a poté vlastnosti, dovednosti a schopnosti. Náš popis korunujeme nějakým zajímavým zážitkem, zkušeností, příběhem, ve kterém naše postava bude hrát hlavní roli. Práce je to zábavná, a hlavně hodně důkladná, tak snad se nám tento postup v hlavě ukotví a uloží i na pozdější studia :-).