Jak už jste asi četli, naše sedmé, osmé a deváté třídy byly na preventivně osvětové akci v Prazi, která představuje rizika užívání návykových látek. Jmenuje se Revolution train a najdete ji v Dejvicích. Osmáci bezprstředně po návštěvě vlaku dostali za úkol zpracovat reportáž z akce. Někdo vytvořil psaný útvar, jiní si zvolili formát videa. Ty povedené vám teď chceme představit. Drobné chybičky v textu prosím omluvte, snad vás pobaví stejně jako nás (například překlep: LUSTRAČNÍ ZÁBĚRY NAMÍSTO ILUSTRAČNÍ :-)... ). Práce dětí 8.třídy jsou podle nás technicky i nápadem opravdu velmi zdařilé! Posuďte sami na přiložených videích:
Protidrogový vlak splnil svůj cíl a rozhodně žáky naší školy zapůsobil. Hned po návštěvě jsme shrnuli naše dojmy a očekávání. Před návštěvou jsme se totiž snažili zjistit co nejvíc informací, pracovali s texty, hledali odpovědi na otázky, které se mohly zdát na první pohled jasné, ale bylo zapotřebí se pořádně ponořit do textu, aby správná odpověď vyšla najevo. Psali jsme i domněnky, co nás ve vlaku bude čekat. Někteří žáci psali dopis tvůrcům, jiní postavám, ostatní se chopili popisu sitáací, momentů překvapení.
A jak to vidí naši žáci po akci, se můžete dočíst dále. Vlak dojel do cíle.
V hodinách výtvarné výchovy jsme se nechali inspirovat tématy nonsensové poezie a umění, o kterém si povídáme v literatuře a vytvořili svůj vlastní "Zvířetník". Po vzoru pana profesora Revilloda, ve kterém jsou nakreslené a popsané neuvěřitelné bytosti, jsme si vymysleli a vytvořili své vlastní. V čem je fígl? Každá stránka obsahuje jedno neuvěřitelné zvíře a také jeho popis. Stránka je rozstříhaná na třetiny a ve Zvířetníku je takových zvířat přes dvacet.
Člověk si pak může listovat jako v kalendáři a obracet si různé třetiny stránek, a tím vznikají nové a nové kombinace a zvířata i jejich popisy. Zábavná práce i zábavný výsledek! A ten nám ještě poslouží k další práci i v ostatních třídách - využijeme ho k popisu a vyprávění.