ZÁKLADNÍ ŠKOLA DAVLE

UČÍME SE PRO ŽIVOT

Přihlášení

hlasováníVážení rodiče, 

            jak jste patrně zaznamenali, na přelomu roku 2019 a 2020 jste mohli na stránkách ZŠ Davle hlasovat ve veřejné anketě, kterou připravilo vedení školy ve spolupráci se Školskou radou.

            Cílem ankety bylo zjistit, jak hodnotíte komunikaci školy s veřejností. Zajímalo nás, zda jste spokojeni s prací a službami poskytovanými Vám i Vašim dětem, a to nejen v oblasti výuky a volnočasových aktivit, ale také v rámci naší vzájemné komunikace. Tato anketa byla první z plánované řady podobných anket a dotazování, které bychom průběžně rádi uskutečňovali proto, abychom se stále mohli zlepšovat.

 

            Součástí ankety bylo 12 jasných a srozumitelných otázek, na které jste mohli jednoduchou, krátkou a výstižnou formou odpovědět, a tím nám dát zpětnou vazbu. Anketa byla anonymní a zúčastnit se mohl kterýkoli rodič dítěte navštěvujícího naši školu. V této chvíli je již anketa uzavřena a my bychom Vás rádi informovali o jejích výsledcích.

            Do ZŠ Davle dochází celkem 431 žáků, z toho je 254 dětí v sourozeneckém vztahu. Unikátní počet rodin, které tedy posílají své děti do naší školy je 254. Celkem na tuto první anketu odpovědělo 78 respondentů, to je tedy z celkového počtu téměř třetina. To je nejen podle nás, ale i podle odborníků na statistiky, veřejné výzkumy a dotazování, velký úspěch. Všem, kdo se zapojili tedy moc děkujeme!

            Konkrétní anketní otázky můžete vidět níže, zde Vám nabízíme jejich souhrn. 11 otázek bylo koncipováno jako uzavřené s možností přesného výběru, jedna otázka byla otevřená a nabídla všem zúčastněným respondentům možnost volné odpovědi v podobě rady, doporučení, tipu, co byste chtěli ve škole zlepšit, nebo na co by se škola měla zaměřit.

            Jsme velice rádi, že v převažující většině odpovědí jsme zjistili, že jste s komunikací školy, třídních učitelů i vedení spokojeni, a to buď na výbornou nebo jen s drobnými výhradami (ve škále 1-5 jde o hodnoty 1-2/3). Odpovědi ve škále 4-5 se objevily pouze výjimečně a v mizivém množství. Lze tedy konstatovat, že naše snaha o zlepšování služeb, v tomto případě komunikace školy s Vámi – veřejností a rodiči –, se daří a zlepšuje. Z odpovědí vyplynulo například, že preferujete jako zdroj o dění ve škole, o aktualitách a o důležitých informacích z chodu školy web ZŠ, případně email od třídního učitele. Dále jsme zjistili, že frekvence návštěv webu školy je nejčastěji 1x za týden a minimálně jednou za tři týdny se podívají na web všichni, kdo hlasovali (až na tři osoby). V případě, že se neděje nic zásadního, nemáte potřebu školu kontaktovat, považujete za naprosto dostatečnou frekvenci zasílání a adekvátnost sdělení z naší strany. Pokud se ale dějí důležité věci, chcete být informováni, a to nejlépe emailem, případně byste zvolili osobní schůzku po dohodě s vyučujícím. Komunikaci s vedením školy jste hodnotili vysoko (1-2), výjimečně bodem průměru (tedy 3) a komunikaci s třídními učiteli dokonce v naprosto drtivé většině známkou 1, a to nás opravdu těší a jsme za to rádi.

            Další dotaz směřoval na častost třídních schůzek, i zde jste nám potvrdili, že současný model vyhovuje (2x do roka ve čtvrtletí). No a v závěru ankety se objevily otázky, které hodnotily Vaši spokojenost s informováním o prospěchu a chování Vašich dětí. Co se známek týče, opět jste označili v převažující většině známku 1, případně 2 a zcela zanedbatelně v řádu jednotek číslo 3. Známky 4 a 5 se objevily pouze 1x. Informovanost o chování žáků se pohybuje ve velmi podobných číslech.

            Ve volných odpovědích jsme se dozvěděli celou řadu postřehů, některé se opakují častěji a jsou pro nás tedy silnou výzvou. Jeden z nápadů cílil na péči o floru, okolí školy. To je záslužná činnost, upozorňujeme, že se již děje, děti se pravidelně každý týden zapojují do údržby okolí školy a jejího zkrášlení.

            Trápí Vás používání mobilních telefonů během přestávek, navrhujete mobilní telefony úplně eliminovat. Takto striktní řešení nelze zavést s ohledem na požadavky MŠMT a České školní inspekce, nicméně v našem školním řádu už dlouhou dobu platí jasná a závazná pravidla využívání mobilních telefonů ve škole a děti, stejně jako rodiče, mají tato pravidla shrnuta ve školním řádu, se kterým jsou každoročně seznámeni.

            Objevil se také požadavek na lepší vybavenost školy ICT technologiemi (tedy počítači, tablety atd.). V souvislosti s tím bychom Vám rádi sdělili, že škola prochází průběžnou aktualizací stávajícího inventáře, a to i ICT technologií. V letošním školním roce jsme například dovybavili a rozšířili počítačovou učebnu pro žáky 2. stupně, dvě třídy na druhém stupni mají úplně novou interaktivní tabuli a do školy se podařilo z operačního programu VVV Evropské unie zakoupit 24 nových tabletů pro práci v hodinách. Současně s tím jsme otevřeli letos poprvé také dva nové počítačové kroužky, ve kterých si mohou žáci 1. i 2.stupně budovat širší povědomí v oblasti informačních technologií.

            Materiální vybavení školy tím ale nekončí. V letošním roce probíhá nákladná a náročná přestavba a vybudování zcela nové školní jídelny. Jakmile bude hotova rekonstrukce okolních prostor kolem jídelny, děti se opět vrátí na školní dvůr a budou jej moci využívat jej k relaxaci a společným hrám.

            Posledním často opakovaným tématem byly šatní skříňky. Každý rok do šaten přidáváme nové kóje, aby čím dále větší počet žáků mohl mít svou samostatnou skříňku. Prostor školy je však dán, proto je potřeba přihlédnout i k tomuto faktu. I letos během prázdnin opět nějaké šatní skříňky přidáme, jsme však limitování prostorem, neradi bychom dětem znemožnili využívat halu s ping-pongovým stolem na úkor zastavění místa skříněmi.

            S šatnami také souvisí další opakované dotazy, zda by děti mohly být vpuštěny do budovy dříve, když dojíždí spoji, které ke škole přijedou v brzkých hodinách. To je velice dobrý podnět, děkujeme za něj a určitě alespoň v zimních měsících, kdy není příznivé počasí, se jej pokusíme zrealizovat a zavést. Vše ale má svá pro i proti, jakmile děti vpustíme do školy dříve, přebíráme za ně zodpovědnost a bohužel se někdy stává, že volný čas dělá příležitost k nepěknému chování. Opakující se incidenty s poškozenými zámečky právě u šatních skříněk nás vedou mimo jiné také k tomu, že do prostor haly a okolí budoucí jídelny bychom rádi instalovali kamerový systém, který pomůže eliminovat záškodnickou činnost některých žáků a ničení majetku školy i spolužáků.

            No a na závěr bychom také velice rádi poděkovali všem, komu stálo za to nám poslat pozitivní a motivující vzkaz. Velice si toho vážíme a děkujeme těm, kdo vidí naši snahu být lepší a lepší. Zde jsou některé vybrané vzkazy:

„Nemám nic, co bych měnila.“

„Děláte to dobře, jen tak dál.“

„Naprostá spokojenost. Děkuji všem.“

„Dobrý den, jsem celkově velice spokojená se školou, do které moje dcera chodí.“

„Se školou jsme aktuálně spokojeni. A to jak s vyučujícími, tak s náladou a děním ve škole. Máme pocit, že se škola v mnoha ohledech zlepšuje. Děkujeme.“

            O zpětnou vazbu k naší práci stojíme dlouhodobě. Máte-li jakékoli dotazy či podněty k činnosti davelské školy, obraťte se prosím přímo na ředitelku školy – mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefonicky na číslo 605 375 730.

My děkujeme Vám!

Vedení ZŠ Davle a orgány Školské rady

----------------------------

Anketní otázky:

  1. Jaký typ zdroje sledujete/navštívíte, když se chcete dozvědět novinky z chodu ZŠ Davle?
  2. Webové stránky školy           b) FB školy c) Individuální mail od tř.učitele             
  1. Jak často čtete/navštěvujete web ZŠ Davle?
  2. Více než 1x za týden b) Alespoň 1x za 14 dní              c) Méně než 1x za 14dní              d) Nikdy
  1. Sledujete práci Školské rady a komunikujete s ní? Pokud ano, pak vyberte, která forma komunikace se ŠR vám nejvíce vyhovuje?
  2. a) Email b) Osobní schůzka (po dohodě)     c) Nemám potřebu komunikace/žádná
  1. Jak hodnotíte komunikaci s vedením školy? (vyberte číslo na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší a 5 nejhorší = jako známky ve škole)

1                             2                             3                             4                             5

  1. Která forma komunikace s vedením školy Vám nejvíce vyhovuje?
  2. Email b) Školní telefon             c) Osobní schůzka (po dohodě)
  3. Nemám potřebu komunikace/žádná
  1. Jak hodnotíte komunikaci s třídní učitelkou? (vyberte číslo na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší a 5 nejhorší = jako známky ve škole)

1                             2                             3                             4                             5

  1. Která forma komunikace s učitelem Vám nejvíce vyhovuje?
  2. Email b) Školní telefon             c) Osobní schůzka (po dohodě)
  3. Nemám potřebu komunikace/žádná
  1. Myslíte si, že jste dostatečně informováni o dění a aktualitách ve škole?
  2. Ano b) Ne                    c) Nezajímám se o to
  1. Jak často by Vám vyhovovaly třídní schůzky?
  2. a) Častěji než 2x do roka (nyní jsou právě 2x, a to v 1. a 3.čtvrtletí) b) Méně než 2x do roka              c) Vyhovuje mi současná situace (2x do roka v 1. a 3.čtvrtletí)             d) Nikdy
  1. Považujete za dostatečnou informovanost o prospěchu žáků? (vyberte číslo na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší a 5 nejhorší = jako známky ve škole)

1                             2                             3                             4                             5

  1. Považujete za dostatečnou informovanost o chování žáků? (vyberte číslo na škále 1-5, přičemž 1 je nejlepší a 5 nejhorší = jako známky ve škole)

1                             2                             3                             4                             5

  1. Je něco, co byste ve škole změnil/a? Vypište několika slovy v heslech, co konkrétně (max. 150 znaků)

……volné odpovědi……hlasování

DŮLEŽITÉ TELEFONY


kancelář školy: 257770452

ředitelka školy: 605375730

školní jídelna: 608010913

SOCIÁLNÍ SÍTĚ A ODKAZY


  



PRO UČITELE


 

školní email

ZŘIZOVATEL


 

Městys Davle


ADRESA ŠKOLY


Základní škola Davle

Školní 96, 252 06 Davle

email: reditel@zs-davle.cz


IČO: 47005319 | DIČ: CZ47005319

(ID DS): wwnnk9y

Číslo účtu: 2201841876/2010

REDIZO: 600053407

Copyright © 2013 - 2016 Základní škola Davle | Všechna práva vyhrazena | 

Informace o webu | zpětná vazba |