V době výuky na dálku jsme se v 9.ročnících zaměřili na dvě oblasti – první z nich byla intenzivní příprava na přijímací řízení. Ta se samozřejmě týkala pouze žáků, které přijímačky na střední školu čekají. Druhou skupinou pak byli ti, kdo už byli přijati, a nebo se jich přijímací řízení netýká, tedy povětšinou žáci, kteří si vybrali nějaký učební obor. Těmto dětem byla přidělena v rámci českého jazyka speciální přípravná práce na budoucí povolání. Za úkol měli podle vybraného učebního oboru promyslet a sestavit cíleně nějaký druh pracovního postupu, který by odrážel to, co se budou už za chvíli na své střední škole učit a čím se jednou budou patrně živit. Obory, kterých se toto zadání týkalo, byly namátkou tyto: kadeřnice, truhlář, řezník, cukrářka, ale také třeba módní návrhářka. Zadání však nebylo pouze „napiš“, ale také vyfoť, zdokumentuj, vymysli si slogan pro svou živnost a prezentuj své dílo.  Jedno takové zadání pro cukrářku a jedno pro truhláře přikládáme, abyste si udělali představu, s čím se děti musely poprat. A současně také máte k dispozici dvě prezentace, které si zaslouží vaši pozornost, protože splňují nejen všechna kritéria zadání, ale jsou určitě i velice zdařilé. Zejména provedení cukrářské prezentace považuji za velmi profesionální a kvalitní výstup žákyně 9.ročníku ZŠ. Nutno podotknout, že žáky tato práce podle jejich vlastních slov velice bavila, což je ostatně vidět i na jejich výstupech. Posuďte sami.

Cukrářská prezentace
Zadání práce
Výstup práce
Truhlářská prezentace
Zadání práce
Výstup práce