pbhy

Jak jsme slíbili, pokračujeme v měsíci březnu s postupným představením jednotlivých aktivit, které si děti mohly vyzkoušet na našem literárně-tvořivém dni, který se konal v rámci celoročního projektu a tématu s názvem „Rozsviťme si školu!“. Jak už asi víte, na druhém stupni zavládla festivalová atmosféra.

V každé třídě bylo vytvořeno jedno stanoviště s jednou literárně-sluneční aktivitou a děti ze všech ročníků 2.stupně (rozdělené do menších skupinek) měly za úkol postupně daná stanoviště obejít a vyzkoušet si nové aktivity, zapojit hlavu, ruce, kreativitu a dobrou náladu. Vše plynulo v příjemné atmosféře „literárního sedmiboje“, ze kterého už čtyři aktivity znáte a my se dnes podíváme blíž na vytváření příběhu na pokračování. Na chodbě 2.stupně měla každá třída připraven svůj příběh.

Společné psaní na velikou čtvrtku mělo vždy rozepsaný a předem daný začátek, který určil žánr textu (detektivka, pohádka, sci-fi, romantický příběh, fantasy atd.) a také samozřejmě naznačený děj a postavy a úkol jednotlivých žáků a skupinek byl doplnit věty a pokračovat v příběhu. Každý žák měl napsat alespoň jednu větu a navázat na již vytvořený příběh. Jak děti z dané třídy postupně chodily od stanoviště ke stanovišti, neminuly samozřejmě ani tento koutek a příběhy se postupně pěkně rozrůstaly….některé textíky se opravdu výjimečně vydařily. Podívat se na ně můžete v příloze a nebo u nás ve škole. V příštím pokračování se podíváme na to, jak vzniká příběh s náhodně vylosovanými slovy….

Tešíme se na vás, přijďte se podívat, ideální příležitost bude například na Den otevřených dveří 20.3.2019. 

Pavla Charvátová